Hz. isa öldümü ölmedimi? Yeniden Hayat Bulup Doğacakmi? Yoksa Doğdumu? - Printable Version +- Hamdullah Board (https://hamdullah.org) +-- Forum: TASAVVUFİ VAAZLAR DİNİ SOHBETLER (https://hamdullah.org/forumdisplay.php?fid=9) +--- Forum: Başağaçlı Raşit Tunca - Karoglan Hocanın Tasavvuf Sohbetleri Arşivi (https://hamdullah.org/forumdisplay.php?fid=209) +---- Forum: 2015 Tasavvuf Sohbetleri Arşivi (https://hamdullah.org/forumdisplay.php?fid=213) +---- Thread: Hz. isa öldümü ölmedimi? Yeniden Hayat Bulup Doğacakmi? Yoksa Doğdumu? (/showthread.php?tid=277) |
Hz. isa öldümü ölmedimi? Yeniden Hayat Bulup Doğacakmi? Yoksa Doğdumu? - RasitTunca - 05-31-2018 Hz. isa öldümü ölmedimi? Yeniden Hayat Bulup Doğacakmi? Yoksa Doğdumu? (Kar©glanin 03.02.2015 Vaazi) 3 Şubat 2015 Salı أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم إِذْ قَالَ اللّهُ يَا عِيسى ابْنَ مَرْيَمَ اذْكُرْ نِعْمَتِي عَلَيْكَ وَعَلَى وَالِدَتِكَ إِذْ أَيَّدتُّكَ بِرُوحِ الْقُدُسِ تُكَلِّمُ النَّاسَ فِي الْمَهْدِ وَكَهْلاً وَإِذْ عَلَّمْتُكَ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَالتَّوْرَاةَ وَالإِنجِيلَ وَإِذْ تَخْلُقُ مِنَ الطِّينِ كَهَيْئَةِ الطَّيْرِ بِإِذْنِي فَتَنفُخُ فِيهَا فَتَكُونُ طَيْرًا بِإِذْنِي وَتُبْرِئُ الأَكْمَهَ وَالأَبْرَصَ بِإِذْنِي وَإِذْ تُخْرِجُ الْمَوتَى بِإِذْنِي وَإِذْ كَفَفْتُ بَنِي إِسْرَائِيلَ عَنكَ إِذْ جِئْتَهُمْ بِالْبَيِّنَاتِ فَقَالَ الَّذِينَ كَفَرُواْ مِنْهُمْ إِنْ هَذَا إِلاَّ سِحْرٌ مُّبِينٌ Sadakallahul Aziym Maide Suresi 110 OKUNUŞU: Euzubillahimineşşeytanirracim Bismillahirrahmenirrahim İz kâlellâhu yâ îsâbne meryemezkur ni’metî aleyke ve alâ vâlidetike iz eyyedtuke bi rûhil kudusi tukellimun nâse fîl mehdi ve kehlâ(kehlen), ve iz allemtukel kitâbe vel hikmete vet tevrâte vel incîl(incîle), ve iz tahluku minet tîni ke hey’etit tayri bi iznî fe tenfuhu fîhâ fe tekûnu tayran bi iznî ve tubriul ekmehe vel ebrasa bi iznî, ve iz tuhricul mevtâ bi iznî, ve iz kefeftu benî isrâîle anke iz ci’tehum bil beyyinâti fe kâlellezîne keferû minhum in hâzâ illâ sihrun mubîn(mubînun). MEALi: Euzubillahimineşşeytanirracim Bismillahirrahmenirrahim Allah (cc.) şöyle buyurmuştu; “Ey Meryem oğlu İsâ! Senin ve annenin üzerindeki nimetimi hatırla. Seni Kutsal bir Ruh ile (Mehdi ile) desteklemiştim de beşikte iken de yetişkin iken de insanlarla Mehdi için (onun dilinden onun için) konuşuyordun. Sana Kitab'ı, Hikmet'i(Hikmet Kurani Kerime verilen isimdir yani Kurani ögrettik manasinda ), Tevrat'ı ve İncil'i öğretmiştim. Ben’im iznimle nemli topraktan kuş şeklinde heykel (suret) yapmıştın, sonra onun içine üflemiştin, böylece Ben'im iznimle bir kuş olmuştu. Ve, doğuştan kör olanı ve alaca tenliyi yine Ben'im iznimle iyileştiriyordun. Ben'im iznimle ölüleri (diriltip, kabirden) çıkartıyordun. Ve onlara apaçık belgeler getirdiğin yani onlarin gözlerine hitap eden delillerle geldiğin halde, onlardan kâfir olanlar (küfürde olanlar); "Bu ancak, sadece apaçık bir sihirdir." demişlerdi.” أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم مَا قُلْتُ لَهُمْ إِلاَّ مَا أَمَرْتَنِي بِهِ أَنِ اعْبُدُواْ اللّهَ رَبِّي وَرَبَّكُمْ وَكُنتُ عَلَيْهِمْ شَهِيدًا مَّا دُمْتُ فِيهِمْ فَلَمَّا تَوَفَّيْتَنِي كُنتَ أَنتَ الرَّقِيبَ عَلَيْهِمْ وَأَنتَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ شَهِيدٌ Sadakallahul Aziym Maide Suresi 117 OKUNUŞU: Euzubillahimineşşeytanirracim Bismillahirrahmenirrahim Mâ kultu lehum illâ mâ emertenî bihî eni’budûllâhe rabbî ve rabbekum, ve kuntu aleyhim şehîden mâ dumtu fîhim, fe lemmâ teveffeytenî kunte enter rakîbe aleyhim ve ente alâ kulli şey’in şehîd(şehîdun). MEALi: Euzubillahimineşşeytanirracim Bismillahirrahmenirrahim Isa Aleyhisselam Cenabi Mevlaya Cevaben dediki: "Ben onlara senin bana emrettiginden başka birşey söylemedim, sadece dedimki "bana kulluk ediniz yani (daha dogrusu itaat ediniz manasindadir burada ) ki benimde sizinde Rabbiniz olan Rabbe itaat etmiş olasiniz. ve bunun üzerine onlarin beni ne için öldürdüklerine şahid oldum. (burdaki dümtü kelimesi mevt kelimesinin bir degişik fonksiyonudur yani müütü bigayzikum diye gecen başka bir ayetteki gibi "müütü" yani ölünüz veya ölüler olunuz demekdir ve "dümtü" beni öldürdüklerine demek olur yani). ve sen beni vefat ettirip katina alasiya kadar onlarla rekabet edip mücadele ettim. Sende bunlarin hepsine zaten şahidsin. Sadakallahul Aziym Maide Suresi 117 Allahümme salli ala Muhammed Mustafa Ve Sallu ala seyyidina isa ve sallu ve sellim seyyidina Hasan ve seyyidina Hüseyin ve sallu ve sellim Seyyidina Mehdiyyil Müntezar Velil heza hiyel ümmetül ahireti min Muhammed Teslimen lehu, ve itaaten lehul emrühu, ile hatte hiyne vaktül Kiyamet. Aamiyne vetakbbel minna ya Rabbel Alemiyn. Yolculugumuza başliyoruz Gecen haftaki vaazimizdan devam edersek, ve Ruh babasi konusunda kalmişdik, ve Muhammed Mustafanin dahi,bir ruh babasi varmiş diye anlattik. ve bu haftada işde, kapi gibi ayet ve, Rabbimiz buyuruyorki isa efendimize: " biz seni bir kutsal ruh olan mehdinin ruhu ile desteklemedikmi! hatirla ve unutma" diyor. ve isanin mehdiden mehdininde, Hem Muhammedden, hemde isadan oldugunun alemeti bu ayettir. ve daha önce yazdigimiz, Arnold Schwarzeneggerin eski cektigi, en son Terminator filimindeki, gelecekden gelip annesini tohumlayan, ve ondan kendi kendini dogurtan kurtarici, son kurtarici yani MHD veya Mehdi. işde bu ayette gecen, o ruhul kudüs, yani kutsal ruh için kullandiklari cebrail, hani burda nerdede? herkes cebrail diye tefsir ve meal veriyorlar. bu ayette gecen kutsal ruh, Mehdidir. ve gelecekden gelip meryemden dogan, ve sonra gelecege gidip Hz Ali den Hasan dan Hüseyin den ve Muhammed ve Mustafadan dogan Mehdiyyul Müntezardir.ve Bu ayette apacik ortada oldugu gibi, isa ninda Ruh Babasi varmiş, ve o ayette gectigi gibi o Kutsal Ruh olan mehdiymiş. ve O, O nun kehlesinden mehdi için konuşurmuş, yani girtlagindan onun sesinden, onun sesi ile beşikteyken konuşmuş yani mehdi konuşmuş fakat o zaten o , o da zaten o. o mehdi gelcekde idi o zaman amma, beşikte konuştugu sirada mehdiye mikrofon uzatildi, yani isanin girtlagi kehlesi uzatildi, ve o girtlakdan mehdi konuştu ve cevap verdi. şimdide isa efendimiz yine, mehdinin girtlagidan mehdi olarak seslenir, ve insanlari hidayete cagirir. أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم يَوْمَ يَجْمَعُ اللّهُ الرُّسُلَ فَيَقُولُ مَاذَا أُجِبْتُمْ قَالُواْ لاَ عِلْمَ لَنَا إِنَّكَ أَنتَ عَلاَّمُ الْغُيُوبِ Sadakallahul Aziym Maide Suresi 109 OKUNUŞU: Euzubillahimineşşeytanirracim Bismillahirrahmenirrahim Yevme yecmeullâhur rusule fe yekûlu mâzâ ucibtum kâlû lâ ilme lenâ inneke ente allâmul guyûb(guyûbi). MEALi: Allah’ın, resûlleri gelcekte bir araya topladiğı, sonra “Size neyi vacip (yapmaya mecbur)kildim biliyromusunuz ?” diye buyurduğu gün, (onlar); “Bizim bir bilgimiz yok. Muhakkak ki , gaybdekileri en iyi bilen Sen'sin!” derler. Sadakallahul Aziym Maide Suresi 109 Bu yukarda gecen toplanma, peygamberimiz mirac ederken, mescidi aksada bütün Peygamberlere imam oldugunda olmuşdur. Ve bir bilginin bilinmesindeki kural: o bilgi ve olay, eskiden olmuşsa, o olay: olayin şahitleri, yani müşahede edenleri, görenleri, yaşayanlari tarafindan en iyi bilinebilir veya o bilenlerin o olayi anlattiklari kimselerce sadece ilmen ve gaiben bilinebilir.ve burdaki gecen ben size neyi vacip kildimdan kastedilen şey, Rabbimiz bütün Nebileri, yani Peygamberleri toplayip, kuranda besmelesi sonda gelen rasul için, yani Tohumu atilirken besmelesi unutulupda, sonradan akila gelipde, besmelesi cekilmiş olan Rasul, son Rasul Mehdi için söz alindi, ve o ayette buyrulan söz yani misak أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم وَإِذْ أَخَذَ اللّهُ مِيثَاقَ النَّبِيِّيْنَ لَمَا آتَيْتُكُم مِّن كِتَابٍ وَحِكْمَةٍ ثُمَّ جَاءكُمْ رَسُولٌ مُّصَدِّقٌ لِّمَا مَعَكُمْ لَتُؤْمِنُنَّ بِهِ وَلَتَنصُرُنَّهُ قَالَ أَأَقْرَرْتُمْ وَأَخَذْتُمْ عَلَى ذَلِكُمْ إِصْرِي قَالُواْ أَقْرَرْنَا قَالَ فَاشْهَدُواْ وَأَنَاْ مَعَكُم مِّنَ الشَّاهِدِينَ Sadakallahul Aziym Alimran Suresi 81 OKUNUŞU: <<<<<<<<<>>>>>>>>>>> DiKKKKAAAAAT Bu ayet callinmis kurandan şeytan ve ordusu tarafindan calinmiş manasi ile asli birbirini tutmuyor aslinda ona hikmet veriln rasul geldiginde yani mehdi geldiginde ona karin üstündede olsaniz tabi olup uyun diyen peygamberin hadisi ile celişip ayetin metininde lima meaküm diyor ayetin orjinali gibi olanda kuranlarda gecende yani onunla birlikte olmayin diyor yani ona destek verm eyin gibi bir mana bozulmuş metin kim bozalbilir internet elinde oyuncak olabilen birisi bu kurani tahrif edebilir. fakat manasi olarak yazilan meallerde ona tabi olun ona yardım edin yaziyor ve yine lime tü minune ona inanmayin yaziyor metinde. Allah rasül göndercek ve ona inanmayin deycek birde ha, yani ayetin besmelesi ters oldugu gibi işde şeytan girmiş ve viz girip tiris atmiş ve mana ve meeal ile asli birbini tutmuyor ve böyle olunca deccal ve şeytan aleyhillan kurani yeryüzünde tahrif edip kaldirmaya calişiyor ve bir vakit gelcek akillarda kalan kurandan başkasi kalmayacak akilli olan arapca bilen metni ile manasini karşilaştirsin vallahi ne yaziryor diye bilmeyip işde osmanlica arapcasi ile kuran okuyan hatim eden ahmak müslümanlar, kuranin tahrif edildigininde farkinda degiller ve deniyorki metinde vele tensurunnehu yani ona yardım etmeyin. kim tahrif etmiş olabilir acaba amma tahrif etmişde manasinida tahrif etmeyi unutmuş herhalde ahmak osmanlinin yedigi naneler işde böyle cikiyor. arapca bilmeden alfebe kurani okuyan ahmaklarin manadan bi haber küfür işletildikleri ayet. aynen kör deccal ordusunun seccade üretimini ele gecirip seccadelere şeytan figürleri yaparak, siz Allaha degil şeytana secde ediyorsunuz hikayesi gibi, işde bu ayetide okuyan sancak kuran da böyleryaziyor, dogru? eger akillarda kalanda buysa bilinki akillardan dahi silinmiş beyinlere dahi müdahele ediyor demekdir. <<<<<<<<<>>>>>>>>>>> Euzubillahimineşşeytanirracim Bismillahirrahmenirrahim Ve iz ehazallâhu mîsâkan nebiyyîne lemâ âteytukum min kitâbin ve hikmetin summe câekum resûlun musaddikun limâ meakum le tu’minunne bihî ve le tansurunnehu, kâle e akrartum ve ehaztum alâ zâlikum ısrî, kâlû akrarnâ, kâle feşhedû ve ene meakum mineş şâhidîn(şâhidîne). MEALi: Ve Allah, nebilerden (Peygamberlerden), “Size kitap ve hikmet verdim. Sonra size, beraberinizde olanı (Allah'ın size verdiği kitapları) tasdik eden bir Rasûl geldiği zaman, O'na mutlaka îmân edeceksiniz ve O'na mutlaka yardım edeceksiniz” diye misak aldığı zaman, “İkrar ettiniz mi (kabul ettiniz mi?) ve bu ağır (ahdimi) üzerinize aldınız mı?” diye buyurdu. (Onlar da): “İkrar ettik (kabul ettik)” dediler. (Allahû Teâlâ): “Öyleyse şahit olun ve Ben sizinle beraber şahitlerdenim.” buyurdu. Sadakallahul Aziym Alimran Suresi 81 Bu ayette alinan söz anlaşmaya, şimdi mehdiye yapilan yardım ve destek ile, peygamberlerce yerine getrilmekdedir. peki nasil olur bu demeyin . Cünkü ibrahimler, Hz ibrahimin ahirzamandaki cogaltilmiş nüshalari yani. meseala bir tane badem cekirdegin var, onu dikdin, ve sonra o büyüdü ve bademler verdi, ve geldi bir Ahmet: "bu badem cok güzel" dedi" banada verde bende diken" dedi. ve verdin bir cekirdekde ona, ve Ahmette gitdi bahcesine badem dikdi. ve oldu iki badem agaci, onunda bademleri oldu. ve yine bu sefer Sabrina diye bir kadin geldi, oda begendi, o da aldi gitdi dikdi,... ve böylece binlerce badem agaci oldu. torun da dikdi, dedeside dikdi, derken dünyda binlerce badem oldumu. yine mesela mesneviyi mevlana yazdi, amma o yazarken bir tek nüshasi vardi, amma o gittikden sonra, matbaa cikinca, matbaalarca nüshalari cogaltildi. ve şimdi mevlana seven, ve parasi olan herkesin evinde bir adet mevlana ve mesnevisi var. ne oldu böylece mevlanalar ve mesnevi nüshalari cogaldi. ahmetin evinde mesnevi var diye, mehmetin evindeki mesnevinin, bundan bir noksani ve orda o var diye bir incinmesi de yok degilmi. ve bunlar gösteriyorki, işde ibrahimlerin nüshalari, hz ibrahim dünyaya gelip peygamber olup ve hakka dogru yürüdükden sonra cogaltildi, ve insanlar cocuklarina ibrahim ismi koymaya başladilar, yanHz. ibrahim bir daha, bir daha dogmuş oldu. yine yakub veya jacob lar için böyle joseph ve yusuflar için de böyledir. ve böyle olunca ibrahimler, ibrahimden. ismaillerde, ismailden cogaltma yeni nüshalari demek olur, yani onun klonlari demek olur. ve böylece ayetin tasdiki gaybisine gelince: ve yakup veya jacoblar yakupdan ise, ve brezilyali jacob amca, kahve, muz ekti, ve bicdi satti, ve onun kahvesi mehdiye kadar vardi. ve yine mehdi askerlerine kadar vardi, ve yine Mehdiye ve Mehdi zamaninin ahir zaman ümmetine hizmet etmiş oldu. ekdi bicdi satti, ve ona hizmet edip, bir nevi emegi ile yardım etti. yine Ali ler Ali olarak, yine velilerde veli olarak o misaka uyup, bu ahirzamanda, bir nevi o ayette yapilan, hak sözleşmesini yerine getirdiler. ve herkes mehdiye hizmet halinde, ve ve onun ahirzaman ümmetine ve cemaatine hizmet halinde. her türlü ilim, bilim, teknoloji, yiycek, giyecek ve bilgi ve paylaşim ile hizmet edip o misaki anlaşmayi yerine getirmiş oluyorlar. ve eger Avustuyali bir johannes, ona hizmet ettiyse. Bilsinki: O, Hz Yunusun verdiği sözü, yerine getirmekle emrolundugu için, ve johannes ve, yani Yunus ve mehdi aşkina yerine gelmiş bir hizmet, ve sözünde durma olayi, olmuş oldu bu hizmeti. ve hal böyle olunca MEHDi demek işde "M" sini Muhammed den arapcada E harf degildir amma harekedir ve yani sesli harf demekdir. yani kitabi olmayan bir nebi demekdir, sadece sesi olan, kitabi olmayan, bizim bildigimiz ve kuranda gecen Eyyub ve Elyesa vardir ve "E" sinide onlardan alir. yine "H" sini Hasan ve Hüseyinden alir. ve peygmber dedi o Davud evladi olcak dedi ve "D"sini Hz. Davuddan alir. ve en son "i" sininde Hz isadan alir ve fakat en sonunda ona tabi olcak ve kendi kitabini degil Kurani tasdik edecek olan hem Peygamber hemde nebi olan isa dan alir. ve birde ----- ilyasdan alir. ve hal böyle olunca Kuranda mehdi kelimesi üc yerde gecer ücü de isa ile birliktedir. أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم فَأَشَارَتْ إِلَيْهِ قَالُوا كَيْفَ نُكَلِّمُ مَن كَانَ فِي الْمَهْدِ صَبِيًّا ------ooo----- وَعَلَى وَالِدَتِكَ إِذْ أَيَّدتُّكَ بِرُوحِ الْقُدُسِ تُكَلِّمُ النَّاسَ فِي الْمَهْدِ وَكَهْلاً ------ooo----- وَيُكَلِّمُ النَّاسَ فِي الْمَهْدِ وَكَهْلاً وَمِنَ الصَّالِح۪ينَ OKUNUŞU: Fe eşâret ileyh(ileyhi), kâlû keyfe nukellimu men kâne fîl mehdi sabiyyâ(sabiyyen). Meryem Suresi 29 ------ooo----- ve alâ vâlidetike iz eyyedtuke bi rûhil kudusi tukellimun nâse fîl mehdi ve kehlâ(kehlen) Maide Suresi 110 ------ooo----- Ve yukellimun nâse fîl mehdi ve kehlen ve mines sâlihîn(sâlihîne). üc defa geciyor ve "fil mehdi" demek mehdi için demekdir. ve birincide deniyorki "keyfe nükellimu" demek "biz onun agzindan o dah sabi bir cocuk iken mehdi için nasil konuşduk ". demek. ikincisinde sen daha annendeyken seni bir Kutsal Ruh olan Mehdi ile destekledik, ve sen insanlarla mikrafondan, kehle den, yani onun girtlagindan konuşdun. yani mehdi için, mehdinin girtlagindan, yani onun sesi ile konuşdun. ve en sonuncudada : mehdi olarak geldin ve insanlara yine mikrafonla salihlerden birisi olrak konuşdun seslendin demekdir. ve hal böyle olunca eger mehdi dünyadaysa zaten O ,O`dur. yani hem isa, hem Muhammed, hem Mustafa, hem Ali, hem Davud, hem Hasan, hem Hüseyin,... Hem Ahirzman imami kurtaricisi ,hem o peygemberlerden, ona yardım etmeleri için söz alinan, misak alinan, besmelesi unutulmuş ve sonradan konmuş Rasul, yani tebligci, görevli Hz Mehdidir. Allahümme salli ala Muhammed Mustafa Ve Sallu ala seyyidina isa ve sallu ve sellim seyyidina Hasan ve seyyidina Hüseyin ve sallu ve sellim Seyyidina Mehdiyyil Müntezar Velil heza hiyel ümmetül ahireti min Muhammed Teslimen lehu, ve itaaten lehul emrühu, ile hatte hiyne vaktül Kiyamet. vetakbbel minna ya Rabbel Alemiyne Amiyn وَآخِرُ دَعْوَاهُمْ أَنِ الْحَمْدُ لِلّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ Elfatiha maassalavat. Kar©glan Başağaçlı Raşit Tunca Schrems, 03 Şubat 2015 Salı Original Kar © glan |