![]() |
Tefekkür_ Düsünme_ Fikir Yürütme (Kar©glanin 10.06.2014 Vaazi) - Baskı Önizleme +- Rasit Tunca - Tiryaki Board () +-- Forum: TASAVVUFİ VAAZLAR DİNİ SOHBETLER (/forumdisplay.php?fid=9) +--- Forum: Başağaçlı Raşit Tunca - Karoglan Hocanın Tasavvuf Sohbetleri Arşivi (/forumdisplay.php?fid=209) +---- Forum: 2014 Tasavvuf Sohbetleri Arşivi (/forumdisplay.php?fid=214) +---- Konu Başlığı: Tefekkür_ Düsünme_ Fikir Yürütme (Kar©glanin 10.06.2014 Vaazi) (/showthread.php?tid=1732) |
Tefekkür_ Düsünme_ Fikir Yürütme (Kar©glanin 10.06.2014 Vaazi) - RasitTunca - 07-07-2018 Tefekkür Düsünme Fikir Yürütme (Kar©glanin 10 Haziran 2014 Sali Vaazi) أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم وَٱللَّهُ أَنزَلَ مِنَ ٱلسَّمَآءِ مَآءً فَأَحْيَا بِهِ ٱلْأَرْضَ بَعْدَ مَوْتِهَآ ۚ إِنَّ فِى ذَٰلِكَ لَءَايَةً لِّقَوْمٍ يَسْمَعُونَ Euzubillahimineşşeytanirracim Bismillahirrahmenirrahim Vallahu enzele minessemai maen feahye bihil erdza beade mevtiha, inne fi zalike la eayatenl likavmin yesmeuun. sadakallahulaziym Nahl Suresi 65 Euzubillahimineşşeytanirracim Bismillahirrahmenirrahim Allah gökten öyle bir su indirdiki (veya indiriyorki), onunla dünya yokolmadan önce dünyayi yeniden canlandiracak. Öyleki, bu dahi, Allahi bilmeniz için, Allahin ayetlerinden biridir. ki, o söz, ve eayaat onun kavlini, sözünü dinliyenler icindir. sadakallahulaziym Nahl Suresi 65 Allahümme salli ala muhammed mustafa. öyleki ey insanlik, onun ümmetine merhameti yüzünden, onun soyu, bir oglandan, yani rahmandan, yani babadan degilde, bir anneden yani, fatimadan devam etmekdedir. yani rahim tecceliyatina sahip, ümmetine o kadar merhametli bir peygamber, fatimaya ve soyunuda selam ve salat olsun. Nitekim güneşin temsili bir misali kadin rahmindeki yumurta yani tavuk kuş yumurtasinin sarisi gibi, yani güneş, Allahin azabinin degil, rahmetinin temisili misalidir. öyleyse ona gidecegiz dedik, ona gitmek: önce anne babaya, sonra dedeye, sonra sonra, en sonra iki cihanin güneşine, ve ciragini yakki, güneşe yani, rahimdeki yumurtaya varmayan, ismail yildizinda dogmaz. öyleyse önce güneşimize varmamiz lazimmiş, amma güneşe öyle füzeyle gidilmez ucakla gidilmez, cin olmadan şeytan carpmayacan, yani önce merküre, yani önce latif varlik haline dönecen, sonra merkürdeki cin olcan, sonra güneşe gidecenki, ondaki bir ciragda sen olasin yani . Güneş öyle hidrojen falan yakmaz. o, yani onun yakiti, etrafini aydinlatan evliyalardir.iyi insanlarin hayirlaridir sevaplaridir o güneşin aydinlik weren yedi beyza nuru ziyasi işigi. etrafina fayda vermiynler kalirsa bu dünyada, o zaman artik güneş dogmaz olur,cünkü senin güneş sandigin rabbinin rahmetidir merhemetidir hayridir,iyilikler nereye gider sanirsin ey ahmak, nereye gider bu iyilikler, hic düşünmezmisin. sevaplar enerji haline dönüyor, ve o enerji nerde toplaniyor düşünmek yokmu, ey koca ahmak. ve Zamanin sahibi kim ise, güneş onun adina dogar, yani güneş, yani muhammed, en son zamanin sahibi kimse, o olarak dogar, her dogan muhammed dogar kurali geregi, yani zamanin sahibi şimdi mehdi olduguna göre, iki cihanin güneşi, yani güneşimiz şimdi mehdi ile dogup mehdi ile batmakdadir ve yani sahibul zaman mehdidir. ve güneş dahi mehdinin hayirlari ile dogar mehdi ile batar. ve sizler ona gidecek oldugunuza göre, önce mehdiye varmalisinizki, mehdidende iceri olanlara varabilesiniz. Bir insani eger sigaraya aliştirirsan adam fakirde olsa parayi cigara parasi ederde, yine icer o sigarayi. yine bir adami alkole aliştirsan, adam hasta olur hem parasi gider, hem akli gider, yinede icer o alkolu. yine adami eroine esrara aliştirsan, adam bunun kendini bir gün öldürcegini bile bile, yine icer. yine bir adami zinaya aliştirsan, o adamin helal olan karisi, en güzel bir kadin dahi olsa, gider onu birakir, firsati bulunca kör topal biriyle dahi zina etmeye kalkar. öyleyse eger, şer ve günah olan, böyle ahlak haline gelince, yani alişkanlik yapinca ölümüne yapiliyorsa, hayir ve sevaplar dahi böyledir. bir insan bir fakiri mutlu edince, bir hayvana yem verince su verince, bir fakiri doyurunca giydirince, rabbinin önünde egilip teşekkür ve hamd edince, yine namaz kilinca, oruc tutunca, zikir cekince, kuran okuyunca, hac edince, zakat fitre verincede, ayni o şer grubu olanlarin aldigindan daha fazla tat, ve lezet alabilir. ve bir defa tadinca, o da onlari, bir daha birakmayacacak kadar sever. namazin kokusunu ve faydasini gören biri, namazi terketmez. kuranin fayadsini bilen biri, kurani terketmez, orucu bilen oruc tutar. öyleyse neden insanlar alaca beynemaz oldular, bir namaz kilar, bir terkeder, cumadaaaan cumaya, bayramdan bayrama namaza varir. niye orucuda ramazandaaaan ramazana tutar ? cünkü onlar, onun yani, o ibadetin tadina varmamiş, tadini almamiş, faydasini bilmemiş demekdir. şer ve günahlar insanda ahlaki seyyie oldugu gibi güzel huy ve ibadetlerde ahlaki hasenedir. bir insana temizligi ve hijyenin faydasini ögretsen, ve mikroplarinda zararini anlatip, onlari ona göstersen, ve onu hasta ettiklerini bizzat taddirsan, o adam artik o mikroplardan uzak durmayi secmezmi hic. kim uzak durmaz ise ahmakdir ancak.yine katil ile arkadaş olan birisi, bir gün o katilin işine gelmeyen bir hareket yapinca, onu da öldürebilcegini hesap etmeli degilmi. ve kim Allaha asi gelen şeytani dost edinirse, bir gün o dost sandigi şeytanin, onuda satacagini bilmeli degilmidir. öyleyse hayir işler, güzel ahlakli kimslerle beraber olmakla, insanlara sirayet eder. Kötü ahlaklarda, hep bir şeytan askerinden ögrenilir. ve nitekim Allahu Tealanin kuranda zinaya yaklaşmayin demesi, zina edenlere yaklaşmayin manasinida icerir. cünkü mikrop pis yerlerde cogalir kurali geregi, temizlik onun düşmanidir .ve pis ahlakli insanlarin yaninda, cebinde, hep mikroplar ve maddi manevi pislikler vardir. ve onlarla dost olmak, bir gün seninde, onun gibi,mikrobun biri olmana sebeb olur. ve yine temiz mü(:::) Allah dostlari, ve salih kimselerle beraber olman, seninde namazi, orucu, hacci sevmene sebeb olur . bilki şunu, senin dostun arkadaşin, seni hayrami sevkediyor şerremi? eger sen zulumetten yana isen, o zaman hayirli kimseleri terket, onlardan sana zarar gelir.yine eger sen salih kimselerden isen, ve temiz ve güzel şeyleri seviyorsan, o zaman seni güzel şeylere sevkeden kimselerle dost olki, dünyada iyilik ve hayir cogalsin.ve aydinlandigin her işik hüzmesini öyle nimet bilki, o işigin seni aydinlattigi her bilgini, sende başkalarina yansitki, yani o salih kimselerden ögrendigin iylikleri, sende yakinindakilere ögretki, zamanin güneşinde çırağı olabilesin. sen yanki başkalari aydinlanabilsin, sen ögren ve tadki ögrendigin ve taddigin güzellikler işigin olsun. ve yaptigin hatalarln tecrübelerin, ve onlari terkedişlerinde seninde yakitin olsun. Ayşe annemiz akrep burcudur, ve onun iki kücük gezegeni vardir birisi pluto, en geride yani yaşca muhammedden cok kücük, yani uzakda, fakat muhammedin ikinci en sevgilisi yani dünyanin yanindaki mars. hatice yani dünyamiz birinci, mars ikinci, sadece marsda su olmasi demek ayşedende muhammedin soyunun devam ettginin alametidir. Eger su var ise ve donmuş durumda ise onun icinde illa canli mikro oragnizmda var demekdir. ve mikro oragnizma demekde, yani hayvanlar, insanin sifati zatiyesi olan cbilliyatlaridir dedik. öyleyse ayşe annemizin gezegeninde su olmasi, onun dünyada cibilliyatlar halinde yaşadigini gösterir, yani onun ögrettigi hadisler demek, her birisi bir ahlak demek, ve her ahlak bir hayvani temsil eder, ve o ahlakla ahlaklanan insanda, o zaman, ayşenin cani olarak ruh ve hayat bulmuş demekdir. Yine Neptünü iki uyudusu olmasi haniminin birinden iki tana üvey evladi oldugu yine uranüsün alti cocugu vardir yine jüpiterin 12 uydusu oldugu söyleniyor yani peygamberin diger hanimlarindan olan diger üvey evlatlari ve süt annesi halime demek güneşimizi besleyen ana yildiz demekdir.yani onun sütünden emmiş olmasi, hücrelrinin onun sütünden meydana geldigini gösterir. yani peygamberimizin bir icinde dogdugu yildiz varmiş amine annemiz, birde onu besleyen anne, yani onu besleyen yildiz,annesi gibi göbeginde icinde degil, fakat dişda ve onun parcalarindan oluşdugu yilldiz demekdir bu.yani bu sonradan muhammede karişan bir yildiz demekdir bu. yani sistemimiz bazen diger halime sisteminin icne girip cikiyormuş, yani samanyolu bir başka samanyolu ile karişip tekrar ayriliyor. yani koezyon ve adisyon kurali: tebeşir tahtada durur fakat ona karişmaz, fakat suya süt katarsan su ile süt birbirine karişir. işde sistemimizde adisyon ve koezyon kanunlarinin oluşabilmesi için gereken ilahi yasa, yani doga kanunu dedikleri, bu yasanin olma sebebi, halime annemizdir, ve muhammedin onun sütünü emmiş olmasidir..Ne Muhammedin aslindan nede ondan ayri, tahtada tebeşir gibi, yine onun hücrelerinde yer almasi suya süt karişmasi gibi. Yine gecen haftaki vaazdan arta kalan bir konuda Rabbimiz katinda kiyametin dahi olmuş bitmiş olmasinin delilleri ise . Muhammed mirac ettiginde ona cennettekiler gösterildi yine cehennemde azab cekenler gösterildi. Kiyamet kopup sur üflenmden, haşr ve arasat meydani kurulmayacak, arasat meydaninda hesap görülmeden, sirat köprüsünden gecilmeyecek, sirattan gecmden, cennete cehenneme girilmeyecek ise, o zaman Muhammed nasil olduda, ümmetinden azap cekenleri, cehenneme girmiş vaziyette bulmuş olabilir. Demekki Rabbimizin katinda zaman ve mekan diye bir şey yok, ve evvel ve ahir hepsi birlikte, ve muahmmed nasil kiyameti bilmemiş olsun ki, muhammede kiyamette gösterilmiş, yine kabrimden ilk ben kalkarim hadisi gösteriyorki, haşr ve arasat meydanida gösterilmiş, yani o zamana götürülmüş muhammed. Kendini kendi gözleri ile film seyreder gibi seyretmiş. ve bu da demek olur ki Muhammed bir, degil binlerce Muhammed var, ve Muhammed haşrdaki muahmmedi gördü, sirattaki muahmmedi gördü, yine cennettekini gördü, yine cehhennemide bir nebze yanmadan sönmeden gezdi gördü. ve Bu demekki Muhammed bizatihi bütün Bedeni ile mirac etdi ve bu kainatin dişina taşdi demekdir.bu kaintta olanlari ancak kainatin dişina cikipda bakan görebilir. yani bir olaya şöyle geriye cekilip bakarsan, bütün gelen giden, vuran, döven dövülen görülebilir degilmi! öyleyse miracda muhammedin kainatin dişina cikarildigi zaman dilimi demek, ve zamaninda mekaninda üstündeki bir makam, makami mahmud budur. ve rivayet olmuşdurki kiyamet koptukdan sonra yani sur üflenice herşey biter ve ikinci sur üflenice gökten meni şeklinde bir yagmur yagar ve insanlar toprakdan ot biter gibi bitip dirlilrler, ve başlarindaki toprklari silkelerler buyruluyor. ve baştaki ayet teki işde o sudan bahsediliyor ve o su kainat yok olmadan önce, onu dirltecekmiş yan,i misali nisan yagmurlari amma, onun asli işde haşr ve öldükden sonra ikinci sur ile dirilme, ve sonra hesap görülme, ve insanlar cennete cehenneme gidince bu kainat yok edilcekmiş yani, ayette ne deniyor "beade mevtiha feahya" ödükten sonra dirilten su, ve bu ayetin ebcedini hesap edecekdim amma, bu haftaki vaaz da burda sona erdi artik bu vaazdan gelcek haftaya devrediyoruz onuda. Allahümmahşuruna fi zümretissalihiyn. Rabbim o günde bizleri salihlerle bereber haşreyle bir araya getir. Yani bugün dahi bizleri salihlerle bir arada tutki iyilik ve hayir tarafindan olabilelim. Allah muhafaza, birde rahmetin icinde olupda azap ceken, rahmetin icinde, rahmettten nasibi olmayan ahmak ebu leheb varki bizi onunlada bir artaya getirme ya Rabbi. işe onun zümresi bu gün, Mehdiye eripde, mehdinin faydasini göremeyen ahmak demekdir. Mehdiden yani hidayetin anahtari oilan elhadi el mehdi hidayetin ismi mef ulu olan Hz. Mehdiden, hidayetten fayda görmeyen, kalbinin kapisi mühürlü ahmaklar zümresi, imanini kurtaramayan ahmaklar demekdir. Rabbim, müminleri: onlarin yaninda yöresinde fikrinde olmakdanda muhafaza buyursun Amiyn. elfatiha maassalavat Kar©glan Başağaçlı Raşit Tunca Schrems, 10.06.2014 Sali Original Kar©glan |